Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Reszel - Informacje_i_wydarzenia

WYCIECZKA SZLAKIEM PIASTOWSKIM

Dnia 12 czerwca 2017 roku wraz z opiekunami udaliśmy się na trzydniową wycieczkę Szlakiem Piastowskim. O godzinie 6:30 wszyscy 'jak jeden mąż' stawiliśmy się przed budynkiem szkoły. Po skontrolowaniu autokaru przez policję i sprawdzeniu obecności przez opiekunów, ok. godz. 7:00 wyruszyliśmy w drogę.

Pierwszą miejscowością jaką odwiedziliśmy było Strzelno. Zobaczyliśmy tam Rotundę św. Prokopa i Bazylikę św. Trójcy. Przewodnik opowiedział nam o wczesnośredniowiecznych zabytkach. Widzieliśmy trzy tympanony i dwie kolumny pochodzące z XII w., dla których przyjeżdżają tu turyści z całego świata. Rotunda św. Prokopa jest największą romańską rotundą w Polsce. To w niej zasiadali królowie Polski, m.in.: Władysław Łokietek, Kazimierz Wielki.

Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie Mysiej Wieży w Kruszwicy. Są to pozostałości zamku z czasów Kazimierza Wielkiego. Mieliśmy okazję poznać historię tej wieży oraz wejść na jej szczyt, by podziwiać panoramę Kruszwicy i rozciągającego się jeziora Gopło. Po całym dniu, udaliśmy się do Biskupina, gdzie zakwaterowaliśmy się i zjedliśmy posiłek.

Kolejny dzień zapowiadał się równie ciekawy jak poprzedni. Po zjedzeniu śniadania pojechaliśmy do Muzeum Archeologicznego w Biskupinie. Zobaczyliśmy tam pozostałości dawnej osady powstałej w VII w. p.n.e. Poznaliśmy kulturę oraz życie codzienne tamtego ludu. Następnie wyruszyliśmy w podróż do Poznania, gdzie spotkaliśmy się z tamtejszym przewodnikiem panem Jackiem, który towarzyszył nam przez następne dwa dni. Spacerowaliśmy po średniowiecznym mieście, gdzie był akurat Jarmark Świętojański i poznawaliśmy tamtejsze zabytki. Ratusz z koziołkami, dawne Kolegium Jezuickie, fontannę Bamberki i wiele innych zabytków. Po zobaczeniu całego starego miasta i wysłuchaniu jego historii, nadszedł czas na grę miejską. Otrzymaliśmy kartki z trzynastoma pytaniami, na które odpowiedzi szukaliśmy na terenie starówki. Kiedy zakończyliśmy grę, w wesołej atmosferze wybraliśmy się do Centrum Handlu Sztuki i Biznesu 'Stary Browar'. W międzyczasie zjedliśmy obiadokolację, kupiliśmy rogale Marcińskie i udaliśmy się do schroniska młodzieżowego, gdzie spędziliśmy noc.

Nastał trzeci i ostatni dzień. Zjedliśmy śniadanie i przejechaliśmy do Ostrowa Tumskiego. Odkryliśmy najstarsze ślady naszego kraju. Zobaczyliśmy grób Mieszka I, a także chrzcielnicę sprzed ponad 1000 lat i pozostałości grobu książęcego.

Następnie udaliśmy się do Palmiarni. Podziwialiśmy tam rośliny i organizmy żyjące w innych klimatach. Ostatnim punktem naszej wycieczki było Gniezno. Zwiedziliśmy Archikatedrę Gnieźnieńską i poznaliśmy jej historię. Po zjedzeniu obiadu nadszedł czas na powrót do domu. W Reszlu byliśmy o godzinie 22:30.

Wycieczka wszystkim bardzo się podobała.

My, uczniowie chcielibyśmy podziękować opiekunom, kierowcy, przewodnikom, a w szczególności pilotowi (panu Mariuszowi), który sprawił, że podróż autokarem nie była nudna. Liczymy na więcej takich udanych wycieczek.

M. Koziej i W. Rozicka z klasy II c

REKLAMA

opublikowano: 2017-06-23, © Gimnazjum Reszel,

ostatnie artykuły z tego działu: