Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Reszel - Wydarzenia_szkolne

Wrocław-Polanica Zdrój-Góry Stołowe

22 maja 2018r. klasy II a G, VII a i VII b oraz ich wychowawczynie – p. Magdalena Baranowska, p. Agnieszka Migus oraz p. Agnieszka Żyła udały się na czterodniową wycieczkę do Wrocławia.

Po szczęśliwym dotarciu na miejsce, rozpoczęło się zwiedzanie pięknej stolicy Dolnego Śląska. Zobaczyliśmy m.in. Stare Miasto z zabytkowymi kamienicami, bazylikę św. Elżbiety, dawne więzienie miejskie, budynki, w których mieszczą się wydziały Uniwersytetu Wrocławskiego, Ostrów Tumski z katedrą św. Jana Chrzciciela. Po ciężkim dniu udaliśmy się na kolację, a następnie na nocleg do hotelu Trio, aby odpocząć przed kolejnym dniem zwiedzania.

W środę udaliśmy się do Kletna, gdzie znajduje się Jaskinia Niedźwiedzia. Podzieleni na trzy grupy zwiedziliśmy jej wnętrza. Już w hollu naszą uwagę przykuł ogromny szkielet niedźwiedzia jaskiniowego. Jaskinia kryła w sobie różne formy krasowe – stalagmity, stalaktyty, stalagnaty, kominy, draperie – wszystko to obejrzeliśmy w blasku świateł i muzyki. Z jaskinii udaliśmy się w kierunku Śnieżnika – najwyższego szczytu w Masywie Śnieżnika. Po kilku godzinach wędrówki pogoda niestety pokrzyżowała nasze plany i wejście na szczyt stało się niemożliwe. Zatrzymaliśmy się w schronisku, odpoczęliśmy i ruszyliśmy w drogę powrotną. Około godziny 2000 dotarliśmy do Polanicy Zdroju w powiecie kłodzkim, gdzie spędziliśmy kolejne dwie noce.

W czwartek przyszedł czas na Szczeliniec Wielki, najwyższy szczyt Gór Stołowych, do którego uczniowie dotarli pokonując m.in. 665 schodów. Ciekawostką jest fakt, że w Piekiełku kręcono film „Opowieści z Narni. Książę Kaspian”. Stąd nasza młodzież udała się do Zamku Książ pod Wałbrzychem, obiektu wyróżniającego się wielkością oraz różnorodnością stylów architektonicznych. To trzeci co do wielkości zamek w Polsce - po zamku w Malborku oraz Królewskim na Wawelu. Jego wnętrza, a w szczególności Bursztynowa Komnata wywarły na wszystkich wielkie wrażenie.

W piątek nastąpiła długo oczekiwana wizyta we wrocławskim zoo oraz w Afrykarium, jego największej atrakcji. To pierwsze w Polsce oceanarium i jedyne na świecie prezentujące faunę jednego kontynentu. Kompleks zajmuje 1,5 ha, gdzie w 21 basenach i akwariach żyje 5 tys. zwierząt (300 gatunków). Wrocławskie zoo jest najstarszym i najbardziej znanym oraz najchętniej odwiedzanym ogrodem zoologicznym w Polsce, a jego Afrykarium w 2018 roku wygrało w rankingu najlepszej atrakcji turystycznej dla dzieci i młodzieży.

Z Afrykarium, pełni wrażeń poszliśmy pod Halę Ludową uznaną za obiekt światowego dziedzictwa UNESCO, w okolicy której znajduje się największa fontanna multimedialna w kraju. Około godziny 1430 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Reszla.

Nasza wycieczka była bardzo udana. Młodzież miała okazję obejrzenia wielu ciekawych miejsc. Wszyscy zgodnie polecamy wizytę na Dolnym Śląsku.

REKLAMA

opublikowano: 2018-06-01, © Agnieszka Żyła,

2632

ostatnie artykuły z tego działu: