Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Reszel - Wydarzenia_szkolne

Wycieczka do Gdańska.

02.04.2019 r. o godz. 8.00 wraz z klasami V, VI, VII, VIII i III gimnazjum wyjechaliśmy na wycieczkę do Gdańska.

Zgodnie z planem na miejscu byliśmy o godz. 12.00. W pierwszej kolejności udaliśmy się w kierunku Starego Miasta. Przywitaliśmy się z Neptunem, a następnie poszliśmy do Muzeum "Dworu Artusa". Czekał tam na nas Pan przewodnik, który z pasją opowiedział o historii Gdańska. Pokazał nam miejsce spotkań kupców, przepiękne rzeźby i obrazy. Tak nas to wszystko zafascynowało, że Pan zdecydował się zaprosić nas także do zamkniętej wówczas Sali Rycerskiej. Mogliśmy na żywo obejrzeć zbroje oraz cały ekwipunek rycerzy. Po zakończonym zwiedzaniu Muzeum, udaliśmy się przez Stare Miasto do Bazyliki Mariackiej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Złożyliśmy tam hołd zmarłemu tragicznie prezydentowi Pawłowi Adamowiczowi. Potem udaliśmy się na wieżę, która wynosiła aż 82m wysokości! Po męczącym wejściu na górę zobaczyliśmy przepiękną panoramę Gdańska.

Dalsza i poniekąd ostatnia trasa wycieczki prowadziła do hali AWFiS, na mecz piłki ręcznej mężczyzn Vive Kielce - Wybrzeże Gdańsk. Dojechaliśmy tam o godz. 17.00. Mogliśmy obejrzeć w jaki sposób rozgrzewają się najlepsze zespoły w Polsce. O godz. 18.00 rozpoczął się mecz. Atmosfera na trybunach od początku była bardzo emocjonująca. Zespół Vive Kielce pomimo, że przyjechał tylko w 10-osobowym składzie od początku utrzymywał przewagę. Już do przerwy prowadzili 24:13. W przerwie meczu podeszły do nas maskotki drużyn, z którymi zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcia. Rozpoczęła się druga połowa. Zafascynowało nas determinacja drużyny Wybrzeże Gdańsk, zaś Vive Kielce miało przewagę w ataku, co doprowadziło do końcowego wyniku 42:29. Po zakończonym meczu udaliśmy się dla strefy kibiców gdzie zebraliśmy autografy zawodników i zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia z czego byliśmy bardzo zadowoleni. Zakończyliśmy zwiedzanie o godz. 20:15. Wróciliśmy zadowoleni do domów o godz. 23:30. To był naprawdę udany dzień.

Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mieli okazję podziwiać na żywo naszych idoli i czuć wspaniałą atmosferę meczu. Dziękujemy naszym nauczycielom za zorganizowanie tego wyjazdu.

Tekst: Anastazja Scheiba.

REKLAMA

opublikowano: 2019-05-24, © Zespół Szkolno-Przedszkolny w Reszlu,

2019

ostatnie artykuły z tego działu: