Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Reszel - Informacje_i_wydarzenia

Wycieczka do Warszawy

24 czerwca uczestniczyliśmy w wycieczce do Warszawy, w której towarzyszyli nam nasi koledzy z Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Kętrzynie. O godzinie 7:15 pod naszą szkołę przyjechał autobus, w którym czekali uczniowie z Kętrzyna. Kilka minut później wyjechaliśmy do Warszawy. Podróż minęła szybko i już około godziny 12:00 dojechaliśmy do stolicy.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Starówki. Podczas spaceru podziwialiśmy uroki ,,starej Warszawy”, przedwojenne kamieniczki, Kolumnę Zygmunta i Pałac Prezydencki, które zrobiły na nas duże wrażenie. Czytaliśmy również pamiątkowe tabliczki upamiętniające poległych z okresu II wojny światowej i rozmyślaliśmy nad zmianami, jakie w stolicy zaszły od czasu tamtych wydarzeń. Spacer ulicami, na których 75 lat temu młodzi Polacy przelewali krew za naszą wolność, był dla nas niezwykłym przeżyciem. Po tej lekcji historii i patriotyzmu wróciliśmy do teraźniejszości. Udaliśmy się do miejsca, w którym w dzisiejszych czasach podejmowane są wszystkie decyzje dotyczące życia Polaków, czyli do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Po wejściu do budynku, byliśmy świadkami obrad Sejmu, oglądaliśmy debatę polityków nad ustawami, podczas której przedstawiciele różnych partii wyrażali swoje zdanie na temat ich popraw. Przyglądając się tej debacie, mogliśmy poczuć atmosferę obrad i zobaczyć na żywo to, co na co dzień widzimy tylko na szklanym ekranie. Chwilę później spotkaliśmy się z pochodzącą z Biskupca posłanką PSL, panią Urszulą Pasławską. Pani Urszula opowiedziała nam o pracy w Sejmie i o tym, jak została politykiem. Następnie oddała głos Pani przewodniczce, która opowiedziała nam historię Sejmu. Po tej ciekawej lekcji, warszawską Starówką wyruszyliśmy do muzeum patrona naszego gimnazjum - Adama Mickiewicza. Na miejscu przewodnik opowiedział nam o życiu poety, o jego twórczości i o wydarzeniach historycznych, w których uczestniczył Mickiewicz. Następnie obejrzeliśmy wystawę poświęconą życiu artysty, na której mogliśmy zobaczyć m.in. bibliotekę i rękopisy poety. Po skończonym zwiedzaniu mogliśmy skorzystać z czasu wolnego na Starym Mieście. Po godzinie wolnego, spod Kolumny Zygmunta wyruszyliśmy do autobusu, a o 18:0 wyjechaliśmy z Warszawy. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na kolację w Ostrołęce. Około godziny 23:00 dojechaliśmy do domu, gdzie czekali na nas rodzice.

Wycieczka do Warszawy była bardzo interesująca i zawsze będzie przez nas mile wspominana. Myślę, że Starówka, Sejm, jak i Muzeum Adama Mickiewicza pozostaną w naszej pamięci na długo.

Weronika Ogłuszka

REKLAMA

opublikowano: 2015-06-24, © Gimnazjum Reszel,

2698

ostatnie artykuły z tego działu: