Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Reszel - Wydarzenia_szkolne

Wycieczka do Trójmiasta

Dnia 20 kwietnia 2011 roku uczniowie Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Leginach, pod opieką nauczycieli, uczestniczyli w wycieczce do Trójmiasta.

Wycieczka została zorganizowana w ramach realizacji projektu „Nasze plany” finansowanego z środków unijnych.

Swoją przygodę rozpoczęliśmy w porcie Żeglugi Gdańskiej, w którym powitał nas przewodnik Pan Marian Fifielski. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od rejsu po Zatoce Gdańskiej liniami Żeglugi Gdańskiej oraz wypłynęliśmy na pełne morze. Podczas rejsu uczniowie obserwowali Port Północny i okręty Marynarki wojennej. Uczniowie mieli również okazję zobaczyć okręt ORP Błyskawica i statek Dar Pomorza.

Po powrocie z rejsu udaliśmy się do Akwarium Gdyńskiego, w którym podziwialiśmy faunę i florę Bałtyku oraz oceanów i mórz egzotycznych. Przewodnik opowiedział nam na przykładzie makiet o ukształtowaniu dna Morza Bałtyckiego oraz zależnościach panujących między organizmami morskimi. Dużym zainteresowaniem cieszyły się gady, różnorodne ryby oraz rafy koralowe.

Kolejnym punktem wycieczki było spotkanie ze Starówką Gdańską, które rozpoczęliśmy obiadem w restauracji. Po obiedzie udaliśmy się na Starówkę Gdańską, na którą weszliśmy przez Zieloną Bramę. Pan przewodnik ciekawie przedstawił nam historię założenia i rozwoju miasta. Idąc wzdłuż rzeki Mołtawy widzieliśmy: Baby Pruskie – kamienne rzeźby liczące ponad 1000 lat, Żurawia Gdańskiego, Zespół Spichlerzy zwany Starą Prochownią, ulicę Mariacką prowadzącą do Kościoła Mariackiego, który należy do największych świątyń europejskich wzniesionych z cegły.

Spacerując ulicą Długi Targ, dotarliśmy do słynnej Fontanny Neptuna. Podczas podróży z Gdańska na Westerplatte mieliśmy okazję obejrzeć nowoczesny port morski i latarnię morską. Na Westerplatte oddaliśmy cześć poległym obrońcom Ojczyzny. Widzieliśmy pomnik upamiętniający bohaterskich obrońców Wybrzeża i Westerplatte. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wieczorem wróciliśmy do domu. Po wycieczce uczniowie sporządzili prace plastyczne, sprawozdania oraz pokazy multimedialne, w których przedstawili zdobytą na wycieczce wiedzę.

Dla wielu uczniów był to pierwszy tak daleki wyjazd, który wywarł bardzo pozytywne wrażenia i emocje. Wielu uczniów stwierdziło, że wycieczka do Trójmiasta zostanie im w pamięci do końca życia.

W dniach 29.05 – 01.06.2011 r. uczniowie Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Leginach po raz kolejny udadzą się na daleką wycieczkę edukacyjną. Będzie to wycieczka na Wyżynę Krakowsko – Częstochowską. Ta wycieczka również zorganizowana zostanie w ramach realizacji projektu unijnego „Nasze plany”.

REKLAMA

opublikowano: 2011-04-29, © Organizatorzy,

2442

ostatnie artykuły z tego działu: