Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Reszel - Wydarzenia_szkolne

PODSUMOWANIE PROJEKTU SYSTEMOWEGO W TRÓJCE

W latach 2011-2013 realizowany był w SP 3 dwuletni projekt systemowy „Indywidualizacja nauczania w klasach I-III” w ramach Priorytetu „ Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działanie „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”.

Uczniowie uczestniczyli w czterech rodzajach zajęć, a były to:

  1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożone dysleksją.
  2. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
  3. Gimnastyka korekcyjna dla uczniów z wadami postawy i obniżona sprawnością fizyczną.
  4. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.

Projekt dobiegł mety. W kilku zdaniach chcielibyśmy podsumować działania projektowe.

W ramach pierwszego zadania uczniowie sprawnie korygowali różnego rodzaju dysfunkcje poprzez ciekawe i atrakcyjne zajęcia w małych grupach. Część ćwiczeń była systematycznie powtarzana, więc uczniowie chętnie i coraz lepiej je wykonywali. Radość byłe o tyle większa, że oni sami widzieli różnicę w sposobie wykonania zadań wcześniej i teraz i cieszyły ich samodzielnie zauważane postępy. Zwiększyła się ich samoocena i chętniej podejmowali próby wykonania różnych zadań.

W ramach drugiego zadania dzieci doskonaliły u większości z nich poprawną już wymowę oraz wyrazistość mówienia. Zatem były wdrażane do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń. W pracy wykorzystywane były zakupione pomoce logopedyczne, ale także różnego rodzaju łamigłówki , krzyżówki, sudoku, magiczne kwadraty. Uczniowie wcielali się też w różne role, takie jak np. prezentera sportowego, prognozy pogody, programu telewizyjnego. Poprzez nagrywanie i odtwarzanie własnych wypowiedzi dzieci mogły dokonać oceny poprawności własnej mowy.

Na zajęciach z gimnastyki korekcyjnej poprzez różne formy ruchu uczniowie zwiększyli swoją sprawność fizyczną. Nauczyli się również prawidłowych nawyków dotyczących postawy ciała podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych oraz podczas innych czynności wykonywanych w ciągu dnia. W zajęciach uczestniczyli chętnie i aktywnie.

W ramach czwartego zadania dzieci wzbogacały swoją wiedzę i umiejętności praktyczne w dziedzinie matematyki i środowiska przyrodniczo-geograficznego. Uczyły się aktywną metodą działania praktycznego i projektów. Nabywały umiejętności rozwiązywania problemów w twórczy sposób oraz sprawnego posługiwania się technologią informacyjną wykorzystując: komputer, Internet, prezentacje, Quizy, doświadczenia, albumy, mapy, globusy oraz Planszę interaktywną i gry edukacyjne dla dzieci zakupione z projektu . 

Uczniowie na zakończenie wypełniali ankietę rysunkową, gdzie bardzo wysoko ocenili zajęcia w ramach projektu. Chętnie uczestniczyli w zajęciach, pomoce dydaktyczne wykorzystywane w czasie zajęć były dla nich interesujące, zdecydowana większość badanych zachęciłaby do udziału swoje koleżanki i kolegów, gdyby w przyszłości na terenie szkoły były organizowane takie zajęcia.

REKLAMA

opublikowano: 2013-06-17, © Organizatorzy,

3995

ostatnie artykuły z tego działu:

 fot. Organizatorzy
fot. Organizatorzy
 fot. Organizatorzy
fot. Organizatorzy
 fot. Organizatorzy
fot. Organizatorzy
 fot. Organizatorzy
fot. Organizatorzy
 fot. Organizatorzy
fot. Organizatorzy
 fot. Organizatorzy
fot. Organizatorzy
 fot. Organizatorzy
fot. Organizatorzy