Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Reszel - Wydarzenia_szkolne

WYCIECZKA DO MIEJSKIEGO OGRODU ZOOLOGICZNEGO W WARSZAWIE

30 maja 2014 roku uczniowie klas I-VI, w ramach projektu „Nasza mała, wiejska szkoła” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, pojechali na wycieczkę do Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Warszawie. Opiekunami tego wyjazdu były: p. Marzena Kościelniak, p. Joanna Świrkowska, p. Iwona Szymków i p. Edyta Pyrczak. Towarzyszyły nam również mamy uczniów: p. Agnieszka Kołakowska i p. Karolina Kołakowska.

Spod szkoły do miejsca docelowego wyjechaliśmy wcześnie rano – około godziny 7.00. Gdy byliśmy już na miejscu, dołączył do nas przewodnik, pan Grzegorz Soszka. Najpierw zaprowadził nas do Hipopotamiarnium, gdzie zobaczyliśmy dwa przyjazne hipopotamy, którym towarzyszyły piranie. Potem mieliśmy okazję podziwiać trzy gatunki węży: węża zbożowego, mlecznego oraz pytona królewskiego. Duże było nasze zdziwienie, ponieważ p. Soszka pozwolił nam wziąć na ręce dwa małe węże. Dla większości uczniów to zdarzenie stanowiło nowe doświadczenie. Później udaliśmy się do pomieszczenia, w którym znajdował się żarłacz białopłetwy. Dowiedzieliśmy się, że jest to duża, drapieżna ryba chrzęstnoszkieletowa z rodziny żarłaczowatych oraz że w swoim środowisku jest gatunkiem niebezpiecznymi dla człowieka. Następnie pan przewodnik pokazał uczestnikom wycieczki szczątki niektórych roślin i zwierząt. Zobaczyliśmy między innymi rafę koralową i ząb słonia. Zwiedziliśmy również jeden z najnowszych obiektów Miejskiego Ogrodu Zoologicznego, tj. Rekinarium, w którym pływał rekin. Po wyjściu z Rekinarium podziwialiśmy lwy, żyrafy, czarną pumę, antylopę i lamparta. W kolejnym pomieszczeniu były na przykład ptaszniki i pająki krzyżaki. Nasze oczy cieszył także widok krokodyla, pawia, nosorożca, słonia, kangura i pingwina. Pan przewodnik pokazał nam również niedźwiedzia polarnego, którego bali się wszyscy uczniowie. Ten duży ssak drapieżny z rodziny niedźwiedziowatych, zamieszkujący Arktykę, wyglądał bardzo okazale. Widziany przez nas na żywo wzbudził strach. Duże było nasze zdziwienie, gdy usłyszeliśmy, że samce mogą ważyć dwa razy tyle, co tygrys syberyjski. Waga większości dorosłych samców wynosi od 300 do 700 kg i osiąga długość w granicach 2,4 – 3 m. Po tej dawce istotnych informacji ruszyliśmy dalej i oglądaliśmy jeszcze foki, żubry, małpy, goryle i żółwie. W trakcie zwiedzania wspaniałych okazów, zamieszkujących Miejski Ogród Zoologiczny, zjedliśmy smaczny obiad. Do domu wyruszyliśmy około godziny 16.00.

Wszyscy uczestnicy wycieczki, zarówno nauczyciele, osoby towarzyszące, jak i uczniowie uznali Miejski Ogród Zoologiczny za miejsce wyjątkowo interesujące, niezwykłe i piękne. Zoo dla gatunków zagrożonych stanowi swego rodzaju raj, a dla ludzi ostoję ciszy i spokoju, gdyż tutaj świetnie się wypoczywa. Zwierzęta, które podziwiano, wielokrotnie wzbudzały zachwyt wśród oglądających. Ten niecodzienny wyjazd stanowił dla nas wspaniałą lekcję przyrody, ponieważ mogliśmy na żywo obejrzeć zwierzęta, które w większości znane nam były dotąd jedynie z ilustracji, a także dowiedzieć się wielu przydatnych i ciekawych informacji na ich temat, przybliżanych bardzo dokładnie i interesująco przez pana przewodnia.

Autorzy: pod kierunkiem p. Marleny Żukowskiej – M. Stadnik, W. Rozicka, P. Rozicki

REKLAMA

opublikowano: 2014-06-13, © NSP w Leginach,

1238

ostatnie artykuły z tego działu: