Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Reszel - Informacje_i_wydarzenia

WSPOMNIENIE Z WAKACJI, CZYLI WYMIANA MŁODZIEŻY RESZEL- LEGDEN/ASBECK 09.07-16.07.2012

09 lipca 2012 był dla nas, uczniów, dniem wyjątkowym, ponieważ odwiedziła nas grupa młodzieży z Niemiec, z miasteczek Legden i Asbeck. To już nasze trzecie spotkanie, lecz tym razem to my mogliśmy gościć naszych rówieśników z sąsiedniego kraju. Cały projekt pobytu odbywał się pod hasłem „Warmia i Mazury-cud natury” i tak, jak poprzednimi razy miał na celu bliższe poznanie się młodzieży obu krajów, a także promowanie naszego regionu Polski. Odwiedziło nas 16 uczniów i 4 opiekunów, którzy zostali ulokowani u rodzin goszczących.

Pobyt rozpoczął się w poniedziałek około godziny 18.00. Po krótkim powitaniu, zmęczeni podróżą goście udali się do goszczących ich rodzin.

We wtorek, po śniadaniu o godzinie 10.00 odbyło się spotkanie w Urzędzie Gminy z Burmistrzem Reszla, Panem Markiem Janiszewskim. Następnie od godziny 11.00 wszyscy zwiedzali piękne miasto Reszel , a w porze posiłku udali się do Gimnazjum nr 1 im. Adama Mickiewicza na przepyszny obiad. O 14.30 przyjechał po nas autokar, który zawiózł nas do Świętej Lipki, gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego . Po tym wyjątkowym miejscu oprowadził nas przewodnik, po czym udaliśmy się na piknik. Wróciliśmy autokarem do Reszla około 19.30. Wszyscy mogli spokojnie zjeść kolację u rodzin.

W środę o godzinie 9.30 pojechaliśmy do Olsztyna, gdzie zwiedzaliśmy starówkę, po czym mieliśmy wolny czas na zakup upominków. Po zakupach odbyło się spotkanie z przewodnikiem. Po powrocie z Olsztyna urządziliśmy piknik, a wróciliśmy do domów o godzinie 18.00.

Czwartek spędziliśmy w Reszlu. Jedna grupa udała się do sali gimnastycznej, gdzie odbyły się warsztaty z tańca. Druga grupa udała się na warsztaty garncarskie. Po obiedzie w gimnazjum, poszliśmy na uroczystą sesję do zamku w Reszlu, podczas której nastąpiło uroczyste podpisanie umowy partnerskiej pomiędzy szkołami Legden/Rosendahl – Reszel.

Piątek rozpoczęliśmy meczem na orliku. Mecz starszej grupy zakończył się wynikiem 5:2 dla POLSKI!!!! Młodsza grupa z Niemiec wygrała wynikiem 3:1. Później udaliśmy się do szkoły na obiad. Resztę dnia każdy spędził jak chciał, mieliśmy wolne. O godzinie 16.00 poszliśmy na zabawę z okazji Dni Reszla.

W sobotę po śniadaniu wyjechaliśmy do Krutyni na spływ kajakowy. Spływ trwał około 4 godzin. Po spływie, głodni i wyczerpani wiosłowaniem uczniowie posilili się przekąskami na przygotowanym pikniku. Późnym popołudniem wróciliśmy do Reszla i resztę cudownego dnia mieliśmy do własnej dyspozycji.

Niedziela minęła bardzo spokojnie. O godzinie 10.30 uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy Świętej w kościele pod wezwaniem św. Piotra i Pawła w Reszlu. Następnie udaliśmy się na spotkanie przy kawie i słodkościach i niedzielny obiad do Gimnazjum nr 1 w Reszlu. Po południu braliśmy udział w imprezach organizowanych z okazji Dni Reszla, gdzie byliśmy do wieczora. O godz. 18.00 odbyła się uroczysta kolacja podsumowująca spotkanie z uczestnikami wymiany uczniowskiej.

Ostatniego dnia o godzinie 4.30 wszystkie rodziny odprowadziły swoich przyjaciół z miasta partnerskiego na parking pod Gimnazjum nr 1 w Reszlu. Następnie zaprzyjaźnieni z nami Niemcy udali się autokarem na lotnisko do Gdańska, skąd wyruszyli samolotem do swojego miasta rodzinnego.

Tegoroczny przyjazd uczniów z Legden i Asbeck był dobrym sprawdzianem wiedzy i umiejętności językowych obu grup młodzieżowych. Wielu z nas zaprzyjaźniło się, bądź pogłębiło przyjaźń z rówieśnikami z Niemiec. Przeżyliśmy niezapomniane i wesołe chwile, a czasem śmieszne sytuacje, wynikające z dwujęzycznej komunikacji. Mamy nadzieję, że zachwyciliśmy i zaciekawiliśmy naszych rówieśników również naszym pięknym krajobrazem Warmii i Mazur , że będą nas odwiedzać także prywatnie ze swoimi rodzinami. Większość z nas koresponduje ze sobą na różnych portalach międzynarodowych i czeka z nadzieją na ponowne spotkanie w Niemczech lub w Polsce.

Tekst: Uczniowie klasy II a
Zdjęcia: Marta Lipnicka

REKLAMA

opublikowano: 2012-11-24, © Organizatorzy,

2766

ostatnie artykuły z tego działu: