Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Reszel - Informacje_i_wydarzenia

Na planie "DISCOVERY Historia"

W Reszlu przy "starej plebani" 26 września odbyła się realizacja zdjęć dokumentalnych do filmu wizerunkowego dla kanału Discovery Historia. Jest to nowy całodobowy kanał telewizyjny w całości poświęcony historii Polski, Europy, świata, kultury. Jego start zaplanowany jest na jesień 2006 roku. W ramach promocji Discovery Historia tworzy jedenaście 30 sekundowych spotów, które będą emitowane na wszystkich kanałach Discovery.

Zrealizowany w Reszlu spot dotyczy spalenia na stosie ostatniej w Europie czarownicy. W nagraniu udział wzięła reszelska młodzież i harcerki z kętrzyńskiego Hufca.
Więcej już niedługo na kanałach Discovery.

Lucyna Macełko

"Generalnym założeniem pomysłu, jest uświadomienie widzowi, że historia jest czymś, co na zawsze zostawiło ślad w naszym życiu i mimo tego, że nie pamiętamy o niej na co dzień, towarzyszy nam cały czas podczas pracy, odpoczynku czy zabawy, że nie da się od niej uciec.

Celem spotów jest wywołanie u widza odczucia historii nie tylko jako wiedzy czy faktu, ale także jako emocji czy wrażenia, bliskich każdemu Polakowi. To nie ma być lekcja historii to musi być poczucie przynależności.

Zdecydowaliśmy się unikać pokazywania elementów kojarzących się dosłownie z historią, takich jak żołnierze, rycerze, czołgi, samoloty itp., które nasuwają zbyt dosłowne odwołanie do epok historycznych. Chcemy zaproponować mniej oczywiste dla widza spojrzenie i odwołać się do czasów zamierzchłych pokazując tylko współczesność. Pomysł kampanii opiera się na ID spotach, w których ukazujemy miejsca historycznych wydarzeń z perspektywy współczesnego Polaka, dodając odpowiedni komentarz. Uzyskany w ten sposób przekaz będzie bardziej metaforyczny, symboliczny i emocjonalny. Dlatego naszą koncepcję nazwaliśmy właśnie "Miejsca".

Za pomocą tak skonstruowanych spotów, chcemy zwrócić uwagę widzów na fakt, że wydarzenia historyczne są nierozerwalnie związane z naszym życiem współczesnym, czy tego chcemy czy nie. Ponadto niektóre spoty mogą informować o faktach istotnych, ale mało znanych nawet ludziom, którzy interesują się historią. To zasygnalizuje widzom, że o historii nie wiedzą wszystkiego tego, co wie "Discovery Historia".

Ważnym elementem charakteryzującym spoty powinny być prawdziwie artystyczne zdjęcia."

Tomasz Dławichowski - Producent TV www.timecode.pl

REKLAMA

opublikowano: 2006-09-26, © Krzysztof Majcher,

3252

Komentarze

O tak! Sława dzięki Discovery :P A tak poważnie, to super się współpracowało z ludzmi z ekipy ;)
o tak będziemy slawni!:) hehe:) ale ekipa faktycznie rewelacyjna:)
hehe fajnie sie grało:) pierwszy raz widziałam jak wygląda prawdziwy plan filmowy:)a ludzie z ekipy discavery byli świetni:)pozdrówki:)

ostatnie artykuły z tego działu:

na planie fot.Krzysztof Majcher
fot. Krzysztof Majcher
na planie
 fot.Krzysztof Majcher
fot. Krzysztof Majcher
 fot.Krzysztof Majcher
fot. Krzysztof Majcher
 fot.Krzysztof Majcher
fot. Krzysztof Majcher
Na planie Discovery Historia fot.Krzysztof Majcher
fot. Krzysztof Majcher
Na planie Discovery Historia
 fot.Krzysztof Majcher
fot. Krzysztof Majcher
 fot.Krzysztof Majcher
fot. Krzysztof Majcher
 fot.Krzysztof Majcher
fot. Krzysztof Majcher
 fot.Krzysztof Majcher
fot. Krzysztof Majcher
 fot.Krzysztof Majcher
fot. Krzysztof Majcher