Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Jesteś tu: strona główna < parafia <

Reszel - parafia

Z wizytą w Muzeum Misyjno – Etnograficznym w Pieniężnie

W sobotę 5 listopada 2011r dzieci ze Świetlicy Środowiskowej w Reszlu wraz z opiekunami wybrały się na wycieczkę do Pieniężna i Stoczka Klasztornego.

Pieniężno – to Misyjne Serce Polski.

W Muzeum Misyjno – Etnograficznym księży Werbistów znajdują się niezwykłe zbiory z całego świata, gromadzone na przestrzeni wielu lat. Związane są one z kulturą, religiami i chrześcijaństwem krajów, w których pracują misjonarze.

Eksponaty pochodzą z 66 krajów, między innymi z Chin, Japonii, Filipin, Indii, Indonezji, Papui, Nowej Gwinei, Afryki oraz Ameryki Łacińskiej.

Kolekcja wywarła ogromne wrażenie na zwiedzających, była wspaniałą lekcją, w ciągu dwóch godzin odbyliśmy atrakcyjną podróż dookoła świata.

Dzieci z niezwykłym zainteresowaniem słuchały pani przewodnik, nie mogły też oderwać oczu od unikalnych eksponatów, a były to przedmioty sztuki użytkowej ludów Azji i Afryki, rzeźby sakralne, broń, instrumenty muzyczne, ludowe ubiory, maski rodem zza morza….

W Pieniężnie nawiedziliśmy również górujący nad miastem kościół p.w. św. Piotra i Pawła, zbudowany w stylu neogotyckim.

Zatrzymaliśmy się przed pomnikiem papieża Jana Pawła II stojącego nieopodal kościoła. Rzuciliśmy okiem na ruiny zamku kapituły warmińskiej.

Po smacznym obiadku pożegnaliśmy Pieniężno i ruszyliśmy w kierunku Stoczka Warmińskiego. Tam odwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne, które trochę przypomina nam Bazylikę Świętolipską. Odbyliśmy spacer po krużgankach i ogrodach zakonnych, z różnego rodzaju roślinnością.

W drodze powrotnej mieliśmy okazję podziwiać uroki złotej polskiej jesieni, świeciło słońce, lasy przybrały niezwykłą kolorystykę, pięknem urzekły nas warmińskie pagórki.

Wróciliśmy do Reszla zadowoleni i pełni wrażeń.

>Dziękujemy <

REKLAMA

opublikowano: 2011-11-07, © Barbara Szewielińska,

7085

ostatnie artykuły z tego działu: