Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Jeżeli w św. Piotra w lutym ciepło służy, do Wielkanocy zima czasy swe przedłuży.

Reszel - Informacje_i_wydarzenia

Dlaczego każdy trening powinien zakończyć się rozciąganiem?

Poprawa formy, chęć zmiany sylwetki, a może dążenie do lepszej odporności organizmu? Niezależnie od powodów, dla których trenujesz lub chcesz ćwiczyć regularnie, pamiętaj, aby po każdym treningu zadbać o odpowiednie rozciąganie. W kolejnych akapitach znajdziesz kilka ważnych porad i wskazówek na ten temat.

Po co się rozciągać?

Wiele osób planując trening, skupia się na jego głównej części. Warto jednak pamiętać, że duże znaczenie ma także rozgrzewka przed ćwiczeniami oraz rozciąganie po treningu. Po co się rozciągać? Śmiało można powiedzieć, że jest to ważne dla polepszenia sprawności, pomaga uniknąć bolesnych kontuzji i urazów, a także likwiduje napięcie w całym ciele. Rozciąganie wpływa także korzystnie na krążenie, polepsza ukrwienie mięśni i przyspiesza proces ich regeneracji. Odpowiednio przeprowadzone rozciąganie to również sposób na wyciszenie i odprężenie oraz poprawę koordynacji ruchowej. Nie należy także zapominać, że dzięki rozciąganiu poprawia się świadomość swojego ciała, co też jest bardzo ważne. Rozciąganie to bez wątpienia obowiązkowy punkt każdego dobrego treningu. 

Wiesz już, po co trzeba się rozciągać. Na pewno interesuje Cię także wiedza na temat tego, jak rozciągać się prawidłowo. Przede wszystkim pamiętaj, aby czerpać wiedzę i pomysły ze sprawdzonych źródeł. Godna polecenia jest na przykład ta strona internetowa: https://www.mediaexpert.pl/lp,atlas-cwiczen-rozciaganie. Znajdziesz tutaj nie tylko pomysły na rozciąganie, ale także ćwiczenia na różne partie ciała.

Rozciąganie – o tym warto pamiętać

Jeśli chodzi o prawidłowe rozciąganie, istnieje przynajmniej kilka ważnych kwestii, o których zawsze trzeba pamiętać. Oto najważniejsze.

  • Postaraj się rozluźnić – ma to duże znaczenie podczas rozciągania. Rozluźnij mięśnie i ścięgna, nie spinaj się, a rozciąganie będzie przeprowadzone w odpowiedni sposób.
  • Zadbaj o technikę – zawsze stosuj się do porad i wskazówek ze sprawdzonych źródeł. Dbanie o prawidłową technikę pozwoli Ci cieszyć się najlepszymi efektami, a także uniknąć bolesnych kontuzji i urazów.
  • Zadbaj o systematyczność i wytrwałość – dzięki temu zauważysz najlepsze efekty.
  • Rozciągaj równomiernie obie strony ciała.
  • Zrezygnuj z rozciągania podczas kontuzji, urazów oraz bólu mięśni, stawów czy też ścięgien.

Zadbaj o siebie – rozciąganie to nie wszystko

Bez wątpienia rozciąganie ma wiele zalet i warto o nim pamiętać. Trzeba również uświadomić sobie, że poza treningiem duże znaczenie ma czas na odpoczynek i relaks. Niezależnie od tego, jak wiele masz obowiązków na co dzień, postaraj się wyznaczyć kilka godzin dla siebie w tygodniu. Czas ten poświęć na relaks i odpoczynek w taki sposób, który sprawia Ci najwięcej przyjemności. Czytanie książek, domowe SPA, zabiegi u kosmetyczki, a może masaż relaksacyjny? Możliwości jest naprawdę wiele. Dzięki takim chwilom zapewnisz sobie ucztę nie tylko dla ciała, ale także dla ducha. Jeśli chcesz cieszyć się lepszą formą, zdrowiem i samopoczuciem, koniecznie zadbaj o relaks.

Rozciąganie i relaks to podstawa, ale kolejną ważną kwestią jest oczywiście sen. Trzeba zadbać nie tylko o jego ilość, ale także o jakość. Z pewnością przyda się porządny materac dostosowany do indywidualnych potrzeb, a także odpowiednia kołdra i poduszka. Jeśli o śnie mowa, nie można zapomnieć również o piżamie wykonanej z miękkiego i przyjemnego w dotyku materiału. 

REKLAMA

opublikowano: 2023-01-13, © materiał zewnętrzny,

266

ostatnie artykuły z tego działu:

 fot. materiał zewnętrzny
fot. materiał zewnętrzny