Reszel - Informacje_i_wydarzenia
Dziennikarze sportowi z powodu reklam bukmacherów dzielą się na dwa obozy
Z roku na rok coraz więcej dziennikarzy sportowych pojawia się w reklamach zakładów sportowych. Bukmacherzy zwracają się do osób medialnych, aby przyciągnąć jak największą publiczność, a dziennikarze z kolei zarabiają na tym duże pieniądze.

Tymczasem niektórzy uważają to za nieetyczne z punktu widzenia profesjonalizmu. Inni z kolei nie widzą w takiej współpracy nic złego, bo każda znana osoba ma prawo wykorzystywać swoje nazwisko do dodatkowego zarobku. Według Mirosława Żukowskego dziennikarz nie może brać udziału w reklamie czegokolwiek, ponieważ jedną z najważniejszych misji tego zawodu jest zachowanie neutralności i recenzowanie wydarzeń bez opowiadania się po żadnej ze stron. Ponadto, częste uczestnictwo niektórych dziennikarzy w reklamie może mieć negatywny wpływ na morale innych.
Jednocześnie Michał Pohl twierdzi, że nie postrzega stawek reklamowych jako niekorzystnych. Jego zdaniem nie chodzi tu o promowanie czy reklamowanie konkretnego klubu piłkarskiego czy drużyny z innej dyscypliny sportu. Dziennikarze podpowiadają jedynie użytkownikom, gdzie można obstawiać zakłady na nadchodzące wydarzenia i nie nawołują do konkretnych działań.
Sam Michał współpracuje z bukmacherami od 2010 roku. Jest także twarzą reklamową Crunchips i sieci sklepów z elektroniką X-KOM.
Paweł również nie rozumie, dlaczego gorzej jest reklamować bukmacherów niż współpracować z jakimkolwiek innym biznesem. Legalne zakłady bukmacherskie w Polsce są tak samo pełnoprawnymi sponsorami klubów piłkarskich jak inne firmy. Gdyby jednak osobowości medialne zaangażowały się w nielegalną reklamę kasyn, która w Polsce jest całkowicie zabroniona, mogłyby pojawić się pytania. Sądząc po informacjach z popularnego serwisu polskiekasyna.biz, operatorzy gier hazardowych mogą promować swoje usługi i bonusy bez depozytu, tylko za pomocą recenzji na zewnętrznych stronach.
Ponadto w promocję zakładów bukmacherskich zaangażowani są sami dziennikarze i sportowcy - np. znany koszykarz NBA Marcin Gortat, piłkarz Lukas Podolski czy skoczek narciarski Martin Schmitt.
Podsumowując powyższe, zgodnie z ustawą hazardową w Polsce, legalne firmy bukmacherskie mają prawo do reklamowania swojej marki na koszulkach lub innych strojach sponsorowanych przez siebie drużyn oraz prowadzenia reklam w telewizji lub Internecie.
Nie jest również zabroniona współpraca bukmacherów z dziennikarzami sportowymi, więc nie ma absolutnie żadnych podstaw do zakazania im reklamy. Dział marketingu promowanych marek powinien jednak dbać o skuteczność takiej reklamy.
REKLAMA
opublikowano: 2021-08-31, © materiał zewnętrzny,
799
ostatnie artykuły z tego działu:
- Gry wideo, na które powinien zwrócić uwagę fan punk rocka
- Metalowe meble ogrodowe: jakie powinny być?
- Niespełna 10 minut trwa złożenie wniosku o „Dobry start”
- Sukienka dla świadkowej - w co powinna się ubrać?
- Kiedy warto zdecydować się na roll-up reklamowy? Radzimy
- Jak znaleźć dobre jeansy męskie w 3 krokach?
- Wnioski o świadczenie postojowe tylko do 16 sierpnia
- Reszel – jedno z najpiękniejszch miasteczek w Polsce
- Pracujący senior nie zapłaci podatku
- Agencja pracy czy wyjazd na własną rękę? Jak znaleźć oferty pracy opiekunki w Niemczech?
- dalej...