Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Suchemu kwietniowi chłop się nie raduje, bo kwiecień mokry dobry rok zwiastuje

Jesteś tu: strona główna < Różne <

Reszel - Różne

Efektywne zarządzanie czasem: co zrobić, aby nadążyć za wszystkim

Jak opanować zarządzanie czasem i w jaki sposób jest to przydatne

Efektywne zarządzanie czasem — jest to okazja do prawidłowego rozłożenia zadań, aby jak najszybciej je wykonać, a przy tym nie czuć się zmęczonym. Time management niezbędny w dzisiejszej rzeczywistości. Wynika to z faktu, że większość ludzi stara się robić wszystko, ale w końcu po prostu się wypalają i nie osiągają pożądanych wyników.

Planowanie celów i zarządzanie czasem — jest to cała nauka. Przy odpowiednim podejściu opanujesz to od początku do końca. W takim przypadku otworzy się wiele możliwości na wykonanie zadań i przyjemny relax. Tylko kompetentna kombinacja wszystkich kryteriów pozwoli ci żyć w pełni i nie żałować następnego dnia, który minął.

Jeśli właściwie zorganizujesz swoją pracę, zostanie czas na rozrywkę. To pozwoli Ci się zrelaksować i czerpać maksymalną przyjemność. Najważniejsze jest, aby wybrać odpowiedni wirtualny klub z szeroką gamą gier, hojnymi bonusami i fascynującymi turniejami.

Podstawowe zasady zarządzania czasem

Jeżeli zdecydujesz się na szkolenie zarządzanie czasem warto jest pamiętać główne zasady. Wśród nich:

  • priorytetyzacja. Przed wykonaniem zadania należy określić, jak pilne i ważne jest;
  • planowanie. Aby zabrać się do pracy, musisz ocenić towarzyszące kryteria (kiedy i gdzie to zrobić, ile czasu na to poświęcisz);
  • strukturyzacja. Tuż przed zakończeniem zadania musisz pomyśleć o opcjach śledzenia wyników.

Aby udało się zrozumieć wszystkie szczegóły, zalecane jest przestudiowanie techniki Zarządzanie Czasem Brian Tracy. W tym przypadku nie pozostanie zbędnych pytań.

Zbiórka najlepszych metod time managementu

Specjaliści zalecają ukończyć odpowiednie szkolenie lub wziąć udział w gry zarządzanie czasem. Tutaj musisz wziąć pod uwagę, że każdy trener oferuje swoje własne metody. Ale mają ogólne zasady, które pomogą Ci zorientować się i zacząć iść we właściwym kierunku.

Przygotowanie do zadań wieczorem

Niektórym osobom trudno jest wstać rano i przygotować się do produktywnego dnia. Są rozproszeni, nie potrafią zebrać myśli, często zapominają o ważnych rzeczach. W takim przypadku zaleca się przygotowanie odzieży roboczej lub sporządzenie planu działania wieczorem, aby wyeliminować poranny pośpiech.

Ustalanie terminów

Studiując zarządzanie czasem książka pomoże uporządkować wszystkie szczegóły. I prawie każda edycja ma klauzulę o ostatecznym terminie. Ustal konkretne terminy wykonania zadań i ściśle się ich trzymaj. Pomoże Ci to pracować szybciej.

Jedzenie «żaby»

W książce Brian Tracy Zarządzanie Czasem jest rekomendacja: zjadaj po jednej «żabie» każdego ranku. Oznacza to, że musisz zacząć dzień od najtrudniejszego i nieprzyjemnego zadania. Mózg wypoczęty, nie obciążony codziennymi sprawami, dzięki czemu praca pójdzie szybciej.

Rozdzielaj duże zadania

Tak zwana metoda jedzenia słonia na kawałki polega na podzieleniu dużego zadania na małe części. W takim przypadku nie będziesz się bał ilości pracy, pojawią się konkrety. Na przykład «Wdrożenie projektu» — zadanie duże i nie do końca zrozumiałe. Ale można go podzielić:

  • badania publiczności;
  • zapoznanie się z wynikami;
  • sporządzenie układu na podstawie wyników badania.

Rozłóż plan globalny, a poczujesz prostotę postawionych zadań.

Brak wielozadaniowości

Naucz się wykonywać tylko jedno zadanie na raz. Jeśli musisz myśleć, analizować, omawiać problemy i podejmować decyzje, to równoległe prowadzenie rozmów nie będzie dla Ciebie korzystne. Wyobraź sobie, że rozmawiasz przez telefon z partnerem i wypełniasz dokumentację podatkową (księgową). W takim przypadku nie wyklucza się błędów w ważnych raportach, co pociągnie za sobą grzywnę. Ponadto nie zapamiętasz dobrze rozmowy i możesz przeoczyć główne szczegóły.

Zasada dziewięciu spraw

Istota tkwi w realizacji dziewięciu ważnych rzeczy w ciągu dnia. Pomoże to wyeliminować rutynę. Musisz zamykać zadania różnego rodzaju. Szczegóły w tabeli.

ZadaniePrzykład
1 duże zadanieZawarcie umowy
3 średnie zadaniaSpotkanie z kolegami, ułożenie planów na najbliższy tydzień
5 drobnych zadańZakup jedzenia dla psa, czyszczenie kranu w łazience

Tak ułożysz sobie produktywne zarządzanie czasem pracy, co pozwoli Ci nie siedzieć nieruchomo i nie skupiać się tylko i wyłącznie przy zadaniach tego samego typu.

Nie zapominaj o wypoczynku

Wykonując ważne zadania nie zapomnij o odpoczynku w ciągu dnia. Pozwoli ci to odświeżyć myśli i zacząć produktywnie pracować. Możesz zdefiniować dla siebie przerwy. Na przykład 25 minut na pracę, 5 minut na odpoczynek. Jednocześnie co kilka godzin możesz zrobić sobie dłuższą przerwę (15 - 30 minut).

Postaraj się w pełni zrelaksować w weekend, nie bierz w tym czasie pracy. Uświadom sobie, że nikt nie może być produktywny 24/7. Co więcej, po wykonaniu olbrzymiej ilości zadań na raz będziesz potrzebował znacznie więcej czasu na powrót do zdrowia.

Odmów wszystkiego, co przeszkadza koncentracji na zadaniu

Przed wypełnieniem pracy, odłóż telefon, nie wchodź do mediów społecznościowych oraz messengery. Jeśli Twoja działalność jest wykonywana z domu, wyłącz telewizor lub radio. Ponadto wybierz najdogodniejszy czas, kiedy członkowie rodziny są najmniej aktywni lub wcale nie są obecni w mieszkaniu.

Nie zapomnij o tym, że zarządzanie czasem szkolenie odgrywa ważną rolę. I nawet jeśli na początku nie wszystko się ułoży, nie jest to powód, aby zatrzymać się w połowie drogi. Po regularnym szkoleniu nauczysz się koncentracji na zadaniach oraz wykonywaniu je na czas. Stanie się to podstawą efektywnego zarządzania czasem, abyś mógł wydajnie pracować i świetnie wypoczywać.

REKLAMA

opublikowano: 2022-08-17, © materiał zewnętrzny,

3

ostatnie artykuły z tego działu:

 fot. materiał zewnętrzny
fot. materiał zewnętrzny