Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Jak się święty Jan obwieści, takich będzie dni trzydzieści.

Restauracja Rycerska

Reszel - Informacje_i_wydarzenia

Ile kosztuje influencer marketing?

Zanim powiemy, ile kosztuje influencer marketing, zacznijmy od wyjaśnienia, kim jest influencer. W obecnych czasach, gdzie dużą rolę odgrywają media społecznościowe, influencer jest wpływową osobą, która jest w stanie wpływać na ludzi. Dzieje się tak dlatego, że potrafi nawiązać z nimi trwałe relacje. Żeby można było określić kogoś jako influencera, musi spełnić kilka wymagań. Po pierwsze, influencerem jest znany bloger, youtuber, Instagramer itp. Interesujące jest to, że influencerem może zostać każdy, niezależnie od wieku. Warunek jednak jest taki – musi być to osoba charakterystyczna i wyrazista.

Najczęściej idąca pod prąd i nie bojąca się słów krytyki. Influencerzy skupiają zwykle swoją działalność wokół określonej tematyki i rzadko wychodzą ponad nią, jednak nie jest to warunkiem. Influencer może być ekspertem z dziedziny gotowania, mody, podróżowania albo seriali i filmów. Ich opinie mają znaczący wpływ na poglądy obserwatorów. Bardzo często kreują opinię. Ze względu na swoją rolę, są często zapraszani do kampanii marketingowych oraz kasyno bonus bez depozytu.

Ile kosztuje influencer marketing i jak to się ma do social media

Dla wielu osób, szczególnie młodych, zdanie lubianego influencera jest ważniejsze, niż jakakolwiek opinia najbliższych. Obecnie to właśnie siła blogów czy vlogów stanowi źródło wiedzy i opinii. Coraz częściej zauważa się tendencję, że to właśnie opinia influencera na dany produkt rzutuje na finalny zakup produktu. Widać teraz, jak ogromny potencjał drzemie we współpracy z dobrze wybranym influencerem, prawda? Z pomocą swojego wizerunku, influencer jest w stanie wypromować produkt zupełnie od zera, a tym samym wpłynąć na pozytywny odbiór firmy. To właśnie dlatego wiele firm zamiast współpracy z celebrytami, stawia na współpracę z influencerami.

Trzeba jednak pamiętać, że obecność w mediach społecznościowych to jeden czynnik. Do tego należy również dołożyć pozycjonowanie oraz kampanię AdWords, żebyśmy mogli mówić o optymalnych wynikach.

Ile kosztuje influencer marketing?

Ogromnym wyzwaniem jest odnalezienie cennika blogerów, YouTuberów oraz innych popularnych użytkowników internetowych. Różnią się głównie tematyką, zasięgiem i sposobem na dotarcie do grupy odbiorców. Każdy z nich częściej czy rzadziej podejmują płatną współpracę na krótszy oraz dłuższy czas. Uzależnione jest to również od charakteru produktu oraz opinii influencera na jego temat.

Długofalowa oraz stała współpraca z reguły charakteryzuje się dużo mniejszymi kosztami. Jej wysokość zależy również od rodzaju publikowanych wpisów. Mogą być to cykle reklamowych filmików, zwykłe wpisy czy też posty na Facebooku urozmaicone profesjonalną sesją zdjęciową.

Choć trudno określić ile kosztuje influencer marketing, pewne jest to, że ich stawki z każdym rokiem wzrastają. Dzieje się tak również z powodu większego zainteresowania marek tą formą współpracy. Każdy influencer charakteryzuje się innym podejściem do klienta. Cena uzależniona może być również popularnością naszej marki oraz wielkością wpływu.

Czynniki, od których zależą koszty współpracy

Ile kosztuje influencer marketing…? Na to pytanie każdy chciałby uzyskać konkretną odpowiedź. Nie ma jednak jednego cennika. Co najwyżej możemy wymienić czynniki, które dodane do siebie, pozwolą nam mniej więcej oszacować, jakiego rzędu koszty przeznaczymy na influencer marketing. Prawda jest jednak taka, że każdy influencer poda Ci inną stawkę, zależną od czynników wymienionych przez nas poniżej.

Popularność osoby, z którą chcesz współpracować

Wydaje się oczywiste, prawda? Im bardziej popularny influencer, tym współpraca z nim będzie Ciebie kosztowała więcej. Wszystko zależy od tego, ilu obserwatorów ma dany influencer i jakie ma zasięgi.

Działania, jakie musi wykonać influencer

Bardzo ważną rzeczą przy wycenie współpracy z influencerem jest zakres działań, które musi on wykonać. Wideo z lokowaniem produktu jest o wiele bardziej angażujące niż zwykłe selfie, na którym znajdzie się produkt.

Kanał współpracy

Tutaj można nawiązać do naszego poprzedniego punktu. Tworzenie niektórych treści jest bardziej wymagające i potrzebuje innego nakładu sił. Przykładowo – współpraca z influencerem działającym na instagramie będzie kosztowała mniej, niż współpraca z influencerem nagrywającym vloga na YouTube.

Ile kosztuje influencer marketing – podsumowanie

Działania influencerów stają się coraz bardziej popularne. Można je więc dzisiaj uznać za jedną z najskuteczniejszych form marketingu. Jak widzisz, ostateczna cena współpracy zależy od wielu czynników, jak np. to, jaki efekt chciałbyś osiągnąć. Warto jednak rozważyć współpracę z influencerem, który wizerunkowo pasuje do naszej marki.

REKLAMA

opublikowano: 2022-05-16, © materiał zewnętrzny,

65

ostatnie artykuły z tego działu: