Reszel

Reszel - miasteczko na Warmii

Przysłowia ludowe: Gust kobiety, łaska pańska i marcowa pogoda zawsze niestałe

Reszel - Wydarzenia_szkolne

Wycieczka klas 7 a, 8 a, 8 b do Warszawy

26 maja uczniowie klas 7 a, 8 a oraz 8 b pojechali na wycieczkę do Warszawy.

Z Reszla wyruszyliśmy skoro świt. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki, gdzie czekała na nas miła pani przewodnik. Wjechaliśmy na 30 piętro, skąd podziwialiśmy panoramę miasta z tarasu widokowego. Tego dnia rozpoczynały się Międzynarodowe Targi Książki, więc kilku dziewczynom udało się kupić wymarzoną lekturę. W dobrych humorach pomaszerowaliśmy w stronę Ogrodu Saskiego, a stamtąd do Grobu Nieznanego Żołnierza. Zdążyliśmy na uroczyste złożenie symbolicznego wieńca dla matek poległych żołnierzy z okazji Dnia Matki, po którym nastąpiła zmiana warty. Następnie przeszliśmy na Krakowskie Przedmieście, minęliśmy Pałac Prezydencki, pokłoniliśmy się Adamowi Mickiewiczowi na pomniku – to przecież patron naszej szkoły i dotarliśmy pod Kolumnę Zygmunta III Wazy na Placu Zamkowym.

W drodze Pani Ala interesująco opowiadała o mijanych obiektach. Na Starówce mieliśmy czas na lody. Następnie podzieleni na grupy zwiedziliśmy Zamek Królewski. Później był obiad w CH ,,Arkadia”, po którym odzyskaliśmy siły i energię. Naszym autokarem pojechaliśmy na ulicę Piękną do Muzeum PRL-u. Z czystym sumieniem polecamy to miejsce każdemu, kto jeszcze tam nie był! Cofnęliśmy się w czasie do lat, gdy nasi dziadkowie byli w naszym wieku. Przewodnicy w sposób obrazowy i dowcipny wprowadzili nas w tamte, szczęśliwie minione czasy. Muzeum na szóstkę z plusem! Ostatnim punktem programu były Łazienki Królewskie. Weszliśmy bramą główną wprost pod pomnik Fryderyka Chopina. Tam ustawiliśmy się do pamiątkowego zdjęcia. Klucząc krętymi alejkami wśród bujnej roślinności parkowej dotarliśmy do Pomarańczarni i Pałacu na Wyspie. Tu trochę odpoczęliśmy. Karpie królewskie nie chciały się nam pokazać, pawie milczały jak zaklęte, jeden zrobił nam łaskę i rozłożył ogon, natomiast wiewiórki baraszkowały w najlepsze.

Zmęczeni, ale zadowoleni i zakochani w stolicy wróciliśmy do Reszla.

REKLAMA

opublikowano: 2023-06-04, © Organizatorzy,

651

ostatnie artykuły z tego działu: